Kodėl Bosch kavos aparatai sugenda ir ką su tuo daryti
Bosch kavos aparatai – tai patikimi virtuvės padėjėjai, kurie kasryt žadina mus aromatingos kavos kvapu. Tačiau kaip ir bet kuri technika, jie nėra amžini. Ilgainiui gali pasireikšti įvairūs gedimai, kurie gadina rytinę kavos ritualą ir verčia nervintis. Gera žinia ta, kad daugelį problemų galima išspręsti patiems, nesišaukiant brangaus meistro.
Šiame straipsnyje aptarsime dažniausiai pasitaikančias Bosch kavos aparatų problemas ir pasidalinsime praktiniais patarimais, kaip jas spręsti. Nesvarbu, ar turite automatinį espreso aparatą, ar paprastesnį lašelinį modelį – čia rasite naudingos informacijos.
Aparatas nebeverda kavos arba vanduo neteka
Viena dažniausių problemų – kai įjungiate aparatą, jis triukšmauja, šviečia lemputės, bet kavos nė kvapo. Arba vanduo teka labai lėtai, lašeliais, nors anksčiau veikė puikiai. Dažniausiai tai reiškia, kad aparatas užsikalkino.
Kalkės – tai kavos aparato priešas numeris vienas. Jos kaupiasi vidiniuose vamzdeliuose, pompose ir šildymo elementuose. Kuo kietesnis jūsų vanduo, tuo greičiau tai nutinka. Bosch rekomenduoja nukalkinimą atlikti kas 2-3 mėnesius, bet jei vanduo labai kietas, gali tekti daryti tai ir dažniau.
Kaip nukalkiname? Pirmiausiai įsigykite specialų nukalkinimo skystį – geriausia originalų Bosch, bet tinka ir kiti kavos aparatams skirti produktai. Niekada nenaudokite acto ar citrinų rūgšties! Tai gali pažeisti aparato sandariklius ir plastmasines dalis.
Daugelis Bosch modelių turi automatinę nukalkinimo programą. Paprastai reikia įpilti nukalkinimo skysčio į vandens rezervuarą pagal instrukcijoje nurodytą proporciją, įjungti programą ir laukti. Procesas gali trukti 30-40 minučių. Vėliau būtinai praplaukite sistemą švariu vandeniu bent 2-3 kartus.
Jei aparatas neturi automatinės programos, tiesiog paleiskite kelis ciklus su nukalkinimo skysčiu, tada kruopščiai praplaukite. Svarbu neperskubėti ir leisti skysčiui veikti – kartais verta padaryti pertrauką viduryje proceso.
Kava išeina per silpna arba per stipri
Jei staiga pastebėjote, kad kava tapo vandeninga, neskani, arba atvirkščiai – per koncentruota ir karti, problema gali būti keletas.
Pirmiausia patikrinkite malimo laipsnį. Automatiniuose aparatuose jis reguliuojamas, ir kartais netyčia galime jį pakeisti. Per smulkus malimas duoda kartų, stiprią kavą, per stambų – silpną ir vandeningą. Idealus malimas turėtų būti panašus į smulkią druską.
Kita dažna priežastis – užsikimšusi bravimo grupė. Ten kaupiasi kavos aliejukai ir smulkios dalelės, kurios trukdo normaliam vandens tekėjimui. Bravimo grupę reikėtų išimti ir plauti bent kartą per savaitę. Daugelyje Bosch modelių tai paprasta: išjunkite aparatą, atidarykite duris šone, paspauskite mygtuką ir ištraukite grupę. Praplaukite šiltu vandeniu, nenaudodami jokių ploviklių, ir kruopščiai išdžiovinkite.
Dar vienas niuansas – kavos kiekis. Jei aparatas leidžia reguliuoti porcijos dydį, patikrinkite nustatymus. Galbūt kas nors juos pakeitė, arba jie atsitiktinai nustatė iš naujo po elektros nutrūkimo.
Aparatas triukšmauja labiau nei įprastai
Kavos aparatai niekada nebūna visiškai tylūs, bet jei pastebėjote, kad jūsų Bosch pradėjo skleisti keistus garsus – girgždėjimą, barbenimą ar neįprastą ūžesį – verta išsiaiškinti priežastį.
Dažniausiai triukšmas susijęs su pompa. Ji gali triukšmauti, jei aparatas užsikalkino – tada pompa dirba su didesne apkrova, bandydama prastumt vandenį per susiaurėjusius vamzdelius. Sprendimas – nukalkinimas, apie kurį jau kalbėjome.
Kita priežastis – oras sistemoje. Tai ypač aktualu, jei neseniai pildėte vandens rezervuarą arba ilgai nenaudojote aparato. Paleiskite kelis ciklus be kavos, kad oras išeitų iš sistemos. Kartais padeda ir tai, kad aparatą paliekate įjungtą kelias minutes prieš verdant kavą – sistema suspėja apsišildyti ir stabilizuotis.
Jei triukšmas primena girgždėjimą ir girdimas malant kavą, problema gali būti malūnėlyje. Ten galėjo patekti kietų dalelių arba malūnėlio peiliai nusidėvėjo. Patikrinkite, ar kavos pupelės švarios, be akmenukų ar kitų priemaišų. Jei problema išlieka, malūnėlis gali reikalauti valymo arba net keitimo – čia jau geriau kreiptis į servisą.
Iš aparato teka vanduo arba jis drėkina paviršių
Vanduo po aparatu – nemalonus reiškinys, kuris gali sugadinti baldus ir sukelt elektros saugos problemų. Bosch aparatuose nuotėkis gali atsirasti keliose vietose.
Pirmiausia patikrinkite vandens rezervuarą. Ar jis teisingai įstatytas? Ar nėra įtrūkimų? Kartais problema tokia paprasta – rezervuaras tiesiog nevisiškai įstumiamas į vietą. Išimkite jį, apžiūrėkite, ar nėra pažeidimų, ir įstatykite iš naujo, įsitikindami, kad girdite spragtelėjimą.
Jei vanduo teka iš apačios, problema gali būti susijusi su nulašų padėklu. Jis gali būti perpildytas arba neteisingai įstatytas. Ištuštinkite padėklą ir patikrinkite, ar ploviklis (jei toks yra) neužsikimšęs. Daugelis Bosch modelių turi indikacinį plūduriuką, kuris parodo, kada reikia tuštinti padėklą.
Rimtesnė problema – sandariklių nusidėvėjimas. Bravimo grupėje, vandens vamzdeliuose ir jungčių vietose yra guminiai sandarikliai, kurie laikui bėgant gali sukietėti ir pradėti praleidinėti vandenį. Jei matote, kad vanduo teka iš vidaus, ypač verdant kavą, greičiausiai reikės keisti sandariklius. Tai jau sudėtingesnė procedūra, kuriai gali prireikti meistro pagalbos.
Laikinai galite pamėginti sutepti bravimo grupės sandariklius specialiu tepalais (Bosch rekomenduoja savo originalius). Tai kartais padeda pratęsti jų tarnavimo laiką.
Aparatas rodo klaidos pranešimus arba nemirksi lemputės
Šiuolaikiniai Bosch kavos aparatai turi išmaniąsias diagnostikos sistemas. Kai kas nors ne taip, ekrane atsiranda klaidos kodas arba pradeda mirksėti tam tikros lemputės.
Dažniausiai pasitaikantys kodai ir jų reikšmės:
Jei mirksi raudona lemputė – paprastai tai reiškia, kad reikia išvalyti bravimo grupę arba nulašų padėklą. Išjunkite aparatą, išimkite abi dalis, išvalykite ir įstatykite atgal.
Klaida „Pripildykite vandens” – net jei rezervuaras pilnas, problema gali būti ploviklyje arba vandens lygio daviklyje. Išimkite rezervuarą, praplaukite jį, ypač apačioje, kur yra vožtuvas. Kartais ten susikaupia kalkių ar kavos likučių.
„Įdėkite bravimo grupę” – aparatas neaptinka grupės, nors ji įdėta. Patikrinkite, ar ji teisingai įstumta ir ar girdėjote spragtelėjimą. Kartais padeda išjungti aparatą iš elektros tinklo 5 minutėms – tai perkrauna sistemą.
Jei ekrane matote klaidos kodą su skaičiais (pvz., E01, E04), geriausia pasižiūrėti instrukciją arba Bosch svetainėje – ten rasite konkrečią šio kodo reikšmę jūsų modeliui. Kai kurios klaidos reikalauja profesionalaus įsikišimo.
Svarbus patarimas: prieš skambindami į servisą, pamėginkite paprastą, bet dažnai veiksmingą būdą – išjunkite aparatą iš elektros tinklo, palaukite 10-15 minučių ir vėl įjunkite. Elektronika kartais tiesiog „pakimba” ir reikia perkrovimo, kaip kompiuteriui.
Kava išeina per karšta arba per šalta
Kavos temperatūra – tai svarbus skonio aspektas. Jei pastebėjote, kad kava tapo vėsesnė nei įprastai, arba atvirkščiai – pernelyg karšta, verta patikrinti kelis dalykus.
Daugelis Bosch modelių leidžia reguliuoti kavos temperatūrą nustatymuose. Patikrinkite, ar kas nors netyčia nepakeitė šio parametro. Paprastai yra trys lygiai: žema, vidutinė ir aukšta temperatūra.
Jei temperatūros reguliavimas nepadeda, problema gali būti susijusi su šildymo elementu arba termostatu. Tai jau techninė gedimas, kurį turėtų spręsti specialistas. Tačiau prieš skambindami į servisą, pamėginkite dar kartą nukalkinimą – kalkės ant šildymo elemento gali trukdyti normaliam šildymui.
Dar vienas niuansas – puodelių pašildymas. Jei kavą pilate į šaltą puodelį, ji greitai atvėsta. Bosch aparatai turi viršutinę platformą puodeliams šildyti – naudokite ją. Arba tiesiog prieš verdant kavą, praplaukite puodelį karštu vandeniu.
Kartais problema ne aparate, o aplinkoje. Jei virtuvėje labai šalta, kava greičiau vėsta. Tai ypač aktualu žiemą, kai aparatas stovi šalia lango ar išorinės sienos.
Pieno putų sistema neveikia arba putų kokybė prasta
Jei turite Bosch aparatą su automatine pieno putų sistema, žinote, kaip smagu namuose pasigaminti kapučino ar latte. Bet kai ši sistema pradeda kelti problemas, tai tikrai erzina.
Dažniausia problema – putų kokybė. Jei putų per mažai, jos greitai nubyra arba išvis nesusidarė, pirmiausia patikrinkite pieną. Ne kiekvienas pienas gerai putojasi. Geriausiai tinka šviežias, šaltas (4-6°C) pienas su bent 1,5% riebumu. Augalinis pienas (sojų, avižų) putojasi blogiau, nors yra specialių baristų versijų.
Pieno putų sistemos valymas – tai kritiškai svarbu. Po kiekvieno naudojimo praplaukite sistemą. Daugelis Bosch modelių turi automatinę plovimo programą – naudokite ją. Jei ne, išardykite pieno vamzdelį ir praplaukite šiltu vandeniu.
Bent kartą per savaitę atlikite giluminį valymą. Išardykite visas pieno sistemos dalis (vamzdelį, oro siurbimo antgalį, jungiklius) ir praplaukite šiltu vandeniu su indų plovikliu. Kruopščiai nuskalaukite. Kartą per mėnesį naudokite specialų pieno sistemos valiklį – tai išvalo pieno baltymus ir riebalus, kurie kaupiasi vamzdeliuose.
Jei pienas išvis neteka, patikrinkite, ar vamzdelis neužsikimšęs. Pamėginkite prapūsti jį arba praplaukti šiltu vandeniu su spaudimu. Kartais padeda vamzdelį pamerkti į šiltą vandenį su soda – tai išardo užsikietėjusius pieno likučius.
Dar viena galima problema – oro siurbimo sistema. Jei aparatas neįsiurbia oro, putų nebus. Patikrinkite, ar oro įsiurbimo anga neužkimšta ir ar visi sandarikliai vietoje.
Malūnėlis neveikia arba mala netolygiai
Integruotas kavos pupelių malūnėlis – viena pagrindinių automatinių Bosch aparatų privalumų. Bet kai jis pradeda kelti problemas, kava tampa neskani.
Jei malūnėlis visai neveikia, pirmiausia patikrinkite, ar pupelių bunkeryje yra kavos. Skamba kvailai, bet kartais tiesiog pamirštame papildyti. Jei kavos yra, bet malūnėlis vis tiek netyla, problema gali būti užsikimšimas.
Išjunkite aparatą ir išimkite pupelių bunkerį (jei modelis leidžia). Pažiūrėkite, ar ten neįkrito kažkas, kas galėtų blokuoti malūnėlį – kietas kavos gabalas, akmenukis ar net varžtelis. Taip, pasitaiko ir tokių dalykų.
Netolygus malimas – kai vienos dalelės smulkios, kitos stambios – rodo, kad malūnėlio peiliai nusidėvėjo. Tai natūralu po kelių metų intensyvaus naudojimo. Peilius galima pakeisti, bet tai jau serviso darbas. Tuo tarpu galite pamėginti nustatyti šiek tiek smulkesnį malimą – kartais tai padeda.
Svarbu: niekada nemalkite jau maltų kavos pupelių arba aromatizuotų pupelių su pridėtais aliejukais. Tai greitai užkemša malūnėlį ir gali jį sugadinti. Naudokite tik švarias, sausas kavos pupeles.
Malūnėlio valymas taip pat svarbus. Kartą per mėnesį praplaukite pupelių bunkerį ir dulkių siurbliu išsiurbkite kavos dulkes iš malūnėlio srities. Yra ir specialių valomųjų granulių malūnėliams – jos praeinant per malūnėlį išvalo jo vidų.
Kai technika tarnauja ilgai: priežiūra ir prevencinės priemonės
Daugelio problemų galima išvengti, jei tinkamai prižiūrite aparatą. Bosch kavos aparatai gali tarnauti 7-10 metų ir ilgiau, jei su jais elgiatės atsakingai.
Kasdienė priežiūra – tai pagrindas. Po kiekvieno naudojimo ištuštinkite nulašų padėklą ir kavos išeikvių konteinerį. Praplaukite juos bent kartą per dieną. Bravimo grupę išimkite ir praplaukite bent kartą per savaitę, o jei verdatės kavą kelis kartus per dieną – dar dažniau.
Vanduo – tai svarbu. Naudokite filtruotą vandenį, jei jūsų vandentiekio vanduo kietas. Tai gerokai sumažins kalkių susidarymą ir pratęs aparato tarnavimo laiką. Kai kurie Bosch modeliai turi integruotus vandens filtrus – keiskite juos pagal rekomendacijas (paprastai kas 2 mėnesius).
Reguliarus nukalkinimas – ne pasirinkimas, o būtinybė. Net jei aparatas dar neprašo nukalkinimo, darykite tai profilaktiškai kas 2-3 mėnesius. Tai pigiau nei remontas ar naujo aparato pirkimas.
Kavos kokybė taip pat svarbi. Naudokite švarias, sausas, kokybiškų pupeles. Pigios, senosios ar drėgnos pupelės ne tik duoda blogą kavą, bet ir kenkia aparatui. Kavos aliejukai ir priemaišos kaupiasi sistemoje ir gali sukelti gedimus.
Jei ilgiau nevažiuojate (atostogos, komandiruotė), ištuštinkite vandens rezervuarą ir kavos pupelių bunkerį. Praplaukite sistemą ir palikite aparatą sausą. Tai apsaugos nuo pelėsių ir bakterijų dauginimosi.
Ir paskutinis, bet ne mažiau svarbus patarimas – skaitykite instrukciją. Taip, ji gali būti nuobodi, bet ten rasite daug naudingos informacijos apie jūsų konkretų modelį. Kiekvienas Bosch aparatas turi savo ypatumus, ir kas tinka vienam modeliui, gali netikti kitam.
Dauguma Bosch kavos aparatų problemų yra išsprendžiamos namuose, be brangaus meistro pagalbos. Reguliari priežiūra, nukalkinimas ir valymas – tai trys pagrindiniai dalykai, kurie užtikrins, kad jūsų aparatas tarnaus ilgai ir patikimai. O kai kyla rimtesnių problemų, nebijokite kreiptis į oficialų Bosch servisą – originalios dalys ir profesionalus remontas visada atsipirks ilgalaikėje perspektyvoje.

